REGULAMIN
Zarządu Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielczości Mieszkaniowej
w Katowicach
Załącznik nr 2
do uchwały RN nr 8/2008
z dnia 08.09.2008 r.
§1
Zgodnie z § 31 statutu Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielczości
Mieszkaniowej w Katowicach regulamin określa tryb pracy i podział czynności
pomiędzy członkami Zarządu Związku.
§2
- Zarząd kieruje działalnością Związku i reprezentuje go na zewnątrz.
- W skład Zarządu wchodzi prezes oraz jego zastępca, który zastępuje prezesa
podczas nieobecności. - Do zakresu działania Zarządu Związku należą wszystkie sprawy wyszczególnione
w § 27 ust. 1-11 statutu, a także inne związane z zarządzaniem Związkiem,
w granicach określonych przepisami prawa, statutu oraz uchwałami Zjazdu
Delegatów i Rady Nadzorczej Związku. - Zarząd podejmuje decyzje na swoich posiedzeniach, w głosowaniu jawnym.
Sprawy, w których nie podjęto decyzji z powodu równej ilości głosów, rozpatruje
się ponownie na następnym posiedzeniu. Jeżeli Zarząd nie podejmie decyzji
również w trakcie następnego posiedzenia sprawa podlega rozpatrzeniu przez
Radę Nadzorczą na najbliższym jej posiedzeniu. Decyzja Rady Nadzorczej jest
dla Zarządu wiążąca. - W sprawach pilnych decyzje mogą być podejmowane między posiedzeniami
Zarządu, poprzez uzgodnienie decyzji pomiędzy członkami Zarządu. - Posiedzenia Zarządu zwołuje i prowadzi prezes. Posiedzenia Zarządu są
protokołowane. - Protokoły podpisują obaj członkowie Zarządu. Protokół podpisuje także osoba
sporządzająca protokół. - W posiedzeniach Zarządu może brać udział przewodniczący oraz inni wyznaczeni
przez Radę Nadzorczą Związku jej członkowie, a także zaproszeni pracownicy
Związku. Osoby te nie biorą udziału w głosowaniach dotyczących decyzji
podejmowanych przez Zarząd.
§3
- Zarząd podejmuje decyzje – uchwały kolegialnie. Decyzje te potwierdzone są
odrębnymi pisemnymi dokumentami, we wszystkich sprawach o zasadniczym
znaczeniu dla działalności Związku oraz w przypadkach, w których przepisy
prawa lub statut Związku tego wymagają. Sporządzone na piśmie uchwały
Zarządu zawierają :- numer kolejny w danym roku,
- datę podjęcia,
- określenie sprawy, której uchwala dotyczy,
- treść,
- termin wejścia w życie lub okres obowiązywania,
- uzasadnienie merytoryczne i prawne oraz tryb i termin odwołania
od uchwały, jeżeli okoliczności tego wymagają, - podpisy członków Zarządu złożone pod pieczęcią Zarządu.
- Inne decyzje, w szczególności w sprawach związanych z bieżącą działalnością
są odnotowywane w protokołach z posiedzeń Zarządu.
§4
Ustala się następujący podział czynności pomiędzy członków Zarządu
- Prezes Zarządu :
- reprezentuje Zarząd na zewnątrz Związku oraz wobec innych organów Związku,
- wykonuje za Związek czynności z zakresu prawa pracy,
- nadzoruje działalność biura Związku, działalność lustracyjną oraz instruktarzową i doradczą Związku w zakresie prawnym, w zakresie ekonomicznym, a także w zakresie spraw księgowo-finansowych Związku.
- Zastępca prezesa Zarządu do spraw szkolenia :
- nadzoruje i kieruje działalnością szkoleniową, kulturalno-oświatową i wydawniczą Związku,
- nadzoruje i kieruje działalnością instruktarzową i doradczą, w zakresie rozwiązań organizacyjnych, gospodarczych oraz form i metod zarządzania spółdzielniami,
- nadzoruje i kieruje działalnością, w zakresie rozwijania współpracy między spółdzielniami oraz współdziałanie z placówkami naukowo-badawczymi.
§5
Niezależnie od podziału czynności określonego w § 4 Zarząd może udzielić jednemu
z członków Zarządu lub innej osobie, pełnomocnictwa do dokonywania czynności
określonego rodzaju lub czynności szczególnych.
§6
Regulamin wchodzi w życie z dniem 08.09.2008 r. zgodnie z uchwałą Rady Nadzorczej
Związku nr 8/2008.